tirsdag 13. mai 2008

Min variant av duken Bente

Jeg falt for Bente-duken straks jeg så mønsteret. Jeg kjøpte noen nydelige stoffer hos Kathrines Quiltestue i april. De er lyse med litt lett grønnskjær. Tenkte de kunne passe godt til vår grønne sofa. Duken gir meg sommerfølelse til tross for snøvær og kaldvær ute. Jeg må nok sy en til slik duk. Har funnet frem noen lyse, grå-beige stoffer. På denne skal jeg prøve meg på snorsyinga som står i mønsteret.

Jeg holdt forresten på å miste helt motet mens jeg sydde på denne duken. Jeg bruker Gütermanns bomullstråd og den fliser seg og opp og slites hele tiden, spesielt når jeg applikerer. Jeg vet ærlig talt ikke om det er jeg eller tråden som er helt håpløs. Det er mulig at det er noe jeg ikke har forstått med trådspenning eller annet på symaskinen. Gode råd mottas med takk!!

3 kommentarer:

Anne-Grethe sa...

"Bente"-duken din ble kjempefin! Jeg bruker også Güterman, men polyestertråd. Det går helt fint fordi den er nok endel sterkere. Anbefaler deg å prøve. Ellers syr jeg mye med Aurifil, fås kjøpt på Husfliden bl.a.
Gratulerer med dagen!

Anonym sa...

Ååh den var lekker i lyse farger, jeg kjøpte stoff på Olavsgård og de gikk i sort og sølv.

Anonym sa...

Så flott den duken din var! Kjempebra jobba! Du har masse fint her inne!